Pierogi ze szpinakiem i serem twarogowym

Przedstawiam Państwu przedostatni w tym roku przepis kulinarny na pyszne pierogi z serem twarogowym i szpinakiem. Pierogów ze szpinakiem jeszcze nie robiłem, więc miałem okazję spróbować i powiem, że wyszły rewelacyjne. Przepis jest bardzo trudny, ale należy pamiętać, że jeśli użyjemy mrożonego szpinaku, należy pozbawić go z nadmiaru wody. Ja użyłem mrożonego szpinaku, ale można również użyć świeżego szpinaku. Co do twarogu, ja użyłem twarogu chudego. Można dodać do farszu szpinakowego ser feta.
Przepisu na ciasto pierogowe nie będę podawać, gdyż przepis na ciasto pierogowe możecie Państwo znaleźć w innym przepisie na pierogi, gdzie link podam poniżej [1]. Związku z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia, kolejny przepis będzie na krokiety z kapustą i grzybami. Przepis ten pojawi się za dwa tygodnie. To tyle na wstępie, więc przejdźmy do przepisu na pierogi z serem twarogowym i szpinakiem.

Autor: Patryk

Przepis na pierogi ze szpinakiem i serem twarogowym

Składniki:
ciasto pierogowe [2]
farsz szpinakowy do pierogów:
  • 1 opak. mrożonego szpinaku (rozmrożonego)
  • 150 g sera twarogowego lub sera feta (pokrojony w kostkę)
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz

Wykonanie:
Rozmrożony szpinak należy włożyć do garnka, dodać ser twarogowy lub ser feta, ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę oraz doprawić farsz solą i pieprzem. Wszystko należy wymieszać i pogrzać do czasu, aż nadmiar wody wyparuje. Gotowy farsz odstawiamy do wystygnięcia. W tym czasie należy przygotować ciasto do pierogów (wykonanie ciasta pierogowego znajdziemy w poniższym linku). Jeżeli przygotowaliśmy i rozwałkowaliśmy ciasto, należy za pomocą szklanki wykrawać kółka. Na środek kółka nakładamy farsz szpinakowy, ciasto składamy delikatnie na pół i zlepiamy boki pieroga. Gotowe pierogi gotujemy we wrzącej, wcześniej osolonej wodzie z dodatkiem oleju rzepakowego (pierogi wyjmujemy po 2-3 minutach od czasu, kiedy pierogi wypłynęły na wierzch). Gotowe pierogi można podawać z usmażoną cebulką na oleju.

Linki:

[1, 2] http://blog-zywienie-zbiorowe.blogspot.com/2016/08/owoce-wartosc-odzywcza.html

Komentarze

  1. omomom mogę wpaść na porcję?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już pierogów nie ma ;) Wszystkie zostały zjedzone ;)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  2. Zdrowe i pyszne! Super przepis! Pozdrawiam:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ;)
      Cieszę się, że spodobał się Pani mój przepis na pierogi ze szpinakiem i serem twarogowym.
      Również pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  3. Pyszne, zdrowe i pożywne pierożki. Bardzo rzadko robię, ze względu na to, że nie za bardzo umiem i nie za bardzo wychodzi mi ciasto. Dziękuję za przepis, postaram się zrobić ciasto w/g Twojego przepisu. Może polubię lepić pierożki :) Pozdrawiam Patryku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam mój przepis :) Z pewnością się uda :) Ja zawszę robię ciasto pierogowe w misce. Gotowe wyrobione ciasto pirogowe kładę na stolnicę (wcześniej posypuję stolnicę mąkę) i jeszcze wyrabiam te ciasto za pomocą rękami. Nie dodaję też jajek. Przepis na ciasto pierogowe można znaleźć w wyżej podanym linku do podanego przepisu na pierogi ze szpinakiem lub w wyszukiwarce, która znajduje się obok.
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  4. Bardzo lubię takie pierożki, chociaz najbardziej lubię z mięsem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam pierogi z mięsem ;) Są przepyszne ;)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  5. Jak ja Kocham pierogi ze szpinakiem ale w połączeniu z twarogiem to jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Panią :) Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga, jak i za dodanie komentarza.
      Pierogi ze szpinakiem są przepyszne. Polecam wypróbować przepis na pierogi ze szpinakiem i serem twarogowym.
      Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do ponownych odwiedzin.
      Patryk

      Usuń
  6. Jadlam ze szpinakiem i feta Były super ale ja chyba pod względem pierogow o dziwo jestem tradycjonalistka i lubie nasze zwykle najprostrze pierogi Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Agnes :) Ja również uwielbiam tradycyjne pierogi, szczególnie pierogi ruskie i z mięsem :)
      Również pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  7. Uwielbiam pierogi w każdej postaci, ale najbardziej to jestem fanką pierogów ruskich :) A Twoje pierogi wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;) Też uwielbiam pierogi ruskie, szczególnie podane z cebulką i z jogurtem naturalnym. Mniam ;)
      Serdecznie pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Będzie jeszcze wiele innych przepisów kulinarnych, które polecam wypróbować :)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  9. Ostatnio robiłam pierogi z szpinakiem ,bardzo lubię.Ja jeszcze dodałam fetę.Kolejne ,które będę robić to z kapustą i grzybami.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Panią ;) Pierogi z kapustą i grzybami bardzo lubię i też zamierzam zrobić je na święta ;) Muszę kiedyś zrobić pierogi ze szpinakiem, ale z serem feta ;)
      Również pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  10. Uwielbiam szpinak z takim serkiem - ja robiłam naleśniki i z takim nadzieniem, bo pierogi to wyższy lewel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry! Ja również uwielbiam szpinak, szczególnie z dodatkiem sera feta lub twarogowego ;)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  11. To były moje ulubione pierogi w pierogarni wmoim poprzednim miejscu zamieszkania. Teraz mieszkam w Bristolu i o takich tylko mogę pomarzyć - nie kupię nigdzie a sama raczej nie zrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam ;) Może jednak warto spróbować ;) Ja bardzo lubię pierogi ze szpinakiem. Ja raczej staram robić własne pierogi. W supermarketach często sprzedawane są pierogi mrożone, tylko że mi takie pierogi za bardzo nie smakują ;)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  12. pierogi uwielbiam jeść, za to nie lubię ich lepić :P wersję ze szpinakiem bardzo lubię. Mam po prostu słabość do niego i dodaję go do wielu dan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię robić pierogi. Najgorzej jest, kiedy jest dużo naczyń do zmywania :)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  13. Takie nadzienie bardzo mi odpowiada!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zasady dodawania komentarzy do bloga Blog o żywieniu zbiorowym:

1. Jeżeli dodajesz komentarz pod postem na moim blogu, jednocześnie akceptujesz moje zasady, jakie panują na moim blogu.
2. Zanim komentarz zostanie opublikowany na moim blogu, zostanie wcześniej sprawdzony przez administratora bloga. Komentarz, który nie narusza moich zasad, zostanie opublikowany.
3. Administrator bloga nie opublikuje komentarza, jeżeli:
- komentarz jest spamem;
- osoba dodająca komentarz dodała link do jakiejś strony internetowej, co ma charakter reklamowy (np. strony o lekach, o suplementach diety, strony dla dorosłych, reklama stron www firm itp.);
- komentarz zawiera słowa niecenzuralne;
- komentarz obraża administratora bloga lub innego komentującego;
- komentarz nie odnosi się ani do czyjegoś komentarza, ani do postu.
4. Komentarze muszą odnosić się do danego tematu posta lub innego dodanego komentarza, jaki pojawił się na moim blogu.
5. Komentarz nie może być reklamą!

Wszelkie pytania, propozycje napisania postu, uwagi itp. proszę kierować na adres e-mail administratora bloga!

Patryk
administrator bloga