Grzanki - przyrządzenie grzanek w zakładach gastonomicznych

Kolejny post z zakresu technologii gastronomicznej, gdzie napiszę kilka zdań na temat grzanek i metod przyrządzania grzanek w zakładach gastronomicznych. W tym artykule podpowiem, jak można przyrządzić grzanki na różne sposoby.

Każdy lubi z pewnością grzanki. Są smaczne, ale również i chrupiące. W zakładach gastronomicznych często podaje się grzanki na śniadanie.  Także podaje się różne zupy z dodatkiem grzanek. Wbrew pozorom, przyrządzenie grzanek nie jest takie trudne. Podpowiem, jak można przyrządzić grzanki na cztery sposoby.
 
Autor: Patryk


Z czego przyrządza się grzanki?

Grzanki przyrządza się najczęściej z pieczywa pszennego, ale również możemy przyrządzić z pieczywa np. razowego. W zakładach gastronomicznych przyrządza się grzanki na patelni lub w piekarniku. Grzanki często podaje się konsumentom np. na śniadanie kontynentalne. Również grzanki możemy dodać do zupy (jako dodatek do zupy), o czym już wcześniej wspominałem. Grzanki również mogą być podawane na słodko i tak też zazwyczaj podaje się na śniadanie kontynentalne, gdzie takie grzanki możemy zjeść np. z dżemem.
To tyle na wstępie, więc teraz omówię, jak możemy przyrządzić grzanki na cztery sposoby.

Jak zrobić grzanki?

Jak już wcześniej wspomniałem, iż jest kilka metod na zrobienie pysznych grzanek. Poniżej podam kilka dość prostych metod na przyrządzenie smacznych grzanek.
  1. Grzanki przyrządzone na patelni - na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju rzepakowego kładziemy pieczywo i podpiekamy z dwóch stron. Można również zrobić pyszne grzanki z jajkiem. Na moim blogu znajduje się przepis na takie grzanki [1].
  2. Grzanki przyrządzone w piekarniku - jest to dla mnie idealna metoda przyrządzenia grzanek. Jeżeli chcemy zrobić grzanki na śniadanie, możemy użyć bagietki lub innego pieczywa np. razowego. Pieczywo smarujemy masłem i przyprawiamy ziołami prowansalskimi lub możemy pieczywo posmarować masłem czosnkowym. Można również dodać ser żółty. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C i podpiekamy pieczywo przez ok. 10 minut. 
  3. Grzanki do zupy - grzanki do zupy możemy przyrządzić na 2 sposoby, czyli pokroić pieczywo w kostkę (należy odkroić skórkę od chleba) i zrumienić na patelni lub podpiec przez kilka minut w piekarniku.
  4. Grzanki na słodko - w zakładach gastronomicznych możemy podawać konsumentom takie grzanki na deser ze słodkimi dodatkami np. dżemem. Do przyrządzenia grzanek możemy użyć bagietki. Aby je przyrządzić, należy wcześniej pieczywo zamoczyć w jajku z dodatkiem mleka (można dodać cukier waniliowy, który da aromat grzance) i usmażyć na patelni z dodatkiem oleju rzepakowego. Z pieczywa tostowego możemy również zrobić pyszne tosty francuskie. Poniżej podam link do przepisu na tosty francuskie [2].

Myślę, że mój poradnik przydał się każdemu, szczególnie osobom początkującym w kuchni. To tyle na temat grzanek i ich przyrządzania. Zapraszam do przeczytania następnego wpisu, który niebawem się ukaże na blogu.


Linki:
[1]
http://blog-zywienie-zbiorowe.blogspot.com/2015/10/grzanka-z-jajkiem.html
[2] http://blog-zywienie-zbiorowe.blogspot.com/2015/09/tosty-francuskie.html

Komentarze

  1. Patryku bardzo lubię grzanki, nie wiedziałam, że można je zrobić na tyle sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam grzanki :) Dzisiaj akurat na śniadanie jadłem grzanki z serem, które przyrządziłem w piekarniku :)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  2. Uwielbiam grzanki, najbardziej z guacamole:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione to chyba te z pieczarkami i serem Zawsze fajnie mi sie kojarzą jeśli chodzi o wspomnienia z młodości i budki w których mozna było je kupic. Długo tez trwało zanim nauczyłam sie je robic a właściwie farsz do nich. Teraz juz sa takie jakie powinny byc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pieczarkami i serem to zapiekanka, którą przyrządza się z bagietki :) Tosty też można zrobić z pieczarkami i serem, które przygotowuje się w opiekaczu :) Takie zapiekanki, czy tosty można właśnie kupić w budkach gastronomicznych. Ja bardo lubię zapiekankę, czyli bułkę pszenną z serem i pieczarkami :) Pychotka. Już dawno takiej zapiekanki nie jadłem.
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  4. uwielbiam kocham mogę jeść kilogramammi:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja grzanki przyrządzam w opiekaczu do chleba. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja i na patelni i na opiekaczu i w piekarniku:D

      Usuń
  6. Fajny pomysł na smaczne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Na początek chciałem Pani podziękować za odwiedziny i za dodanie komentarza pod wpisem dot. przyrządzania grzanek.
      Śniadanie powinno być bardzo urozmaicone, szczególnie w zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego.
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  7. Lubię grzanki, to smak dzieciństwa, mama zawsze podsmażała na patelni - na maśle. Ostatnio zupełnie o grzankach zapomniałam, tak jakby nie istniały :-) Fajnie, że mi przypomniałeś, na śniadanie pomysłów nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń
  8. My mamy zamiennie takie dwa urządzenia: opiekacz i toster. Zamiennie rumienimy w nich kawałki chleba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam grzanki z jajkiem :)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam grzanki w tosterze z serem i cebulką pokrojoną w kostkę ! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zasady dodawania komentarzy do bloga Blog o żywieniu zbiorowym:

1. Jeżeli dodajesz komentarz pod postem na moim blogu, jednocześnie akceptujesz moje zasady, jakie panują na moim blogu.
2. Zanim komentarz zostanie opublikowany na moim blogu, zostanie wcześniej sprawdzony przez administratora bloga. Komentarz, który nie narusza moich zasad, zostanie opublikowany.
3. Administrator bloga nie opublikuje komentarza, jeżeli:
- komentarz jest spamem;
- osoba dodająca komentarz dodała link do jakiejś strony internetowej, co ma charakter reklamowy (np. strony o lekach, o suplementach diety, strony dla dorosłych, reklama stron www firm itp.);
- komentarz zawiera słowa niecenzuralne;
- komentarz obraża administratora bloga lub innego komentującego;
- komentarz nie odnosi się ani do czyjegoś komentarza, ani do postu.
4. Komentarze muszą odnosić się do danego tematu posta lub innego dodanego komentarza, jaki pojawił się na moim blogu.
5. Komentarz nie może być reklamą!

Wszelkie pytania, propozycje napisania postu, uwagi itp. proszę kierować na adres e-mail administratora bloga!

Patryk
administrator bloga