Naleśniki na kefirze z serem twarogowym na słodko

Bardzo uwielbiam naleśniki na słodko. Są idealne na podwieczorek lub na deser po obiedzie. Zasadniczo to naleśniki robi się z mleka albo mleka i wody mineralnej. Zamiast mleka można użyć kefiru, który również jest wyśmienity do naleśników. Przy przygotowaniu takich naleśników należy pamiętać, aby dość dobrze zmiksować składniki na ciasto naleśnikowe, aby konsystencja ciasta naleśnikowego była odpowiednia (nie za gęsta!). Naleśniki przygotowane na bazie kefiru są dość delikatne. Ten przepis, który podam poniżej jest dość prosty do wykonania. Ja przygotowałem naleśniki ze zwykłego sera, ale można również użyć sera mascarpone, śmietankowego, czy serka homogenizowanego. Warto takie naleśniki podać z owocami sezonowymi np. jagodami. Mam nadzieję, że przepis ten spodoba się każdemu i z chęcią wypróbujecie Państwo mojego przepisu. 

Autor: Patryk

Przepis na naleśniki na kefirze z serem twarogowym na słodko

Składniki:
ciasto naleśnikowe
  • 1,5 szkl. kefiru
  • 1 jajko
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • odrobina oleju rzepakowego
  • opcjonalnie: cukier waniliowy lub wanilinowy
farsz do naleśników
  • 200 g sera twarogowego półtłustego
  • 2 łyżeczki cukru 
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego lub wanilinowego

Wykonanie:
Do miski należy wlać kefir, dodać 1 całe jajko, mąka, cukier (ewentualnie cukier waniliowy), proszek do pieczenia, olej rzepakowy i szczyptę soli oraz zmiksować wszystkie składniki za pomocą miksera. Jeżeli ciasto naleśnikowe jest za rzadkie, należy dodać mąki, a jeżeli ciasto naleśnikowe jest za gęste, należy dodać odrobinę kefiru. Na rozgrzaną patelnię (z dodatkiem oleju) wlewamy ciasto naleśnikowe i smażymy z dwóch stron (należy delikatnie przewrócić ciasto naleśnikowe na drugą stronę podczas smażenia!). Ser należy rozdrobnić za pomocą widelca, dodać cukier i cukier waniliowy oraz wymieszać wszystkie składniki. Na usmażone naleśniki kładziemy trochę farszu i zwijamy w rulon, bądź kopertę, jak kto woli.

Komentarze

  1. smacznie się prezentują:D wlasnie mam ochotę na coś słodkiego xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka, na kefirze jeszcze nie robiłam, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Powiem szczerze, że naleśniki na kefirze wyśmienicie smakują :) Po prostu są przepyszne :) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Naleśniki z serem na słodko! Moje ukochane danie :) Uwielbiam! Też do ciasta dodaję zawsze cukru waniliowego. Są zdecydowanie lepsze. Dotychczas robiłam standardowe - na mleku. Muszę spróbować na kefirze. Wyglądają pysznie.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Naleśniki z cukrem waniliowym są smaczne ;)
      Również pozdrawiam i zapraszam do ponownych odwiedzin :)
      Patryk

      Usuń
  4. Patryk spróbuję Twojego przepisu .Nigdy takich nie jadłam.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować takie naleśniki :) Są przepyszne :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. u nas zdecydowanym faworytem do nalesników jest nutella, aż wstyd się przyznać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd :) Ja z kolei przygotowuje domowe masło czekoladowe na bazie kakao :) Pozdrawiam.

      Usuń
    2. :)
      to mnie pocieszyłeś :)

      Usuń
  6. Nie przepadam za naleśnikami, ani za kefirem, więc pewnie by mi nie zasmakowały, ale ogólnie przepis jest okej. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Jeżeli Kathy masz jakieś propozycje do napisania postu to prześlij propozycje na adres e-mail bloga :) Każda propozycja zostanie przeze mnie uwzględniona :) Pozdrawiam.

      Usuń
    2. hm jakiś deser z toffee:D zdaję się na Twą inwencję twórczą:D

      Usuń
  8. I to jest właśnie mój ulubiony farsz na słodko. Sama robię podobne, tylko do farszu wbijam dodatkowo jajko, a potem (po złożeniu), jeszcze raz podsmażam na patelni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię podsmażać naleśniki na oleju :) Ja praktycznie pod każdą postacią lubię naleśniki :) To moje ulubione danie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Takich jeszcze nie jadłam - musze koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam naleśniki! Z serem zawsze robiła nam mama w piątek ;) Wspomnienie dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zasady dodawania komentarzy do bloga Blog o żywieniu zbiorowym:

1. Jeżeli dodajesz komentarz pod postem na moim blogu, jednocześnie akceptujesz moje zasady, jakie panują na moim blogu.
2. Zanim komentarz zostanie opublikowany na moim blogu, zostanie wcześniej sprawdzony przez administratora bloga. Komentarz, który nie narusza moich zasad, zostanie opublikowany.
3. Administrator bloga nie opublikuje komentarza, jeżeli:
- komentarz jest spamem;
- osoba dodająca komentarz dodała link do jakiejś strony internetowej, co ma charakter reklamowy (np. strony o lekach, o suplementach diety, strony dla dorosłych, reklama stron www firm itp.);
- komentarz zawiera słowa niecenzuralne;
- komentarz obraża administratora bloga lub innego komentującego;
- komentarz nie odnosi się ani do czyjegoś komentarza, ani do postu.
4. Komentarze muszą odnosić się do danego tematu posta lub innego dodanego komentarza, jaki pojawił się na moim blogu.
5. Komentarz nie może być reklamą!

Wszelkie pytania, propozycje napisania postu, uwagi itp. proszę kierować na adres e-mail administratora bloga!

Patryk
administrator bloga