Kotleciki z ugotowanych ziemniaków

Czasami zostaną nam ziemniaki z poprzedniego dnia, więc warto wykorzystać je np. do pysznych kotlecików z ziemniaków. Danie jest szybkie i proste do wykonania. Kotleciki podajemy z porcją surówki lub sałatki warzywnej. Ja do swoich kotlecików nie dodałem cebuli, ale za to dodałem odrobinę majeranku dla smaku. Jeżeli ktoś nie wie, co ugotować na jutrzejszy obiad, to ja podsuwam pomysł.

Autor: Patryk

Przepis na kotleciki z ugotowanych ziemniaków

Składniki:
  • 6 dużych ziemniaków ugotowanych
  • 1 jajko
  • mąka
  • sól, pieprz
  • opcjonalnie: majeranek, cebula

Wykonanie:
  • Wcześniej ugotowane ziemniaki oraz ostudzone należy przecisnąć przez praskę. Do ziemniaków dodajemy 1 całe jajko, mąkę, sól, pieprz oraz opcjonalnie majeranek lub cebulę pokrojoną w kostkę i wszystko należy ręcznie wymieszać. Jeżeli masa ziemniaczana do kotlecików jest zbyt rzadka, to należy jeszcze odrobinę dosypać mąki. R
  • Ręcznie należy uformować płaskie i owalne kotleciki z masy ziemniaczanej oraz obtaczamy w mące z 2 stron, po czym na rozgrzanym oleju smażymy kotleciki z 2 stron na złoty kolor.
  • Kotleciki podajemy z porcją sałatki lub surówki warzywnej. Można podawać z sosem np. pomidorowym lub grzybowym.

Komentarze

  1. Bardzo lubię te kotleciki. Ja dodaję do środka jeszcze kawałek żółtego sera. Pychotka!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Panią! :)

      Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga, jak i za dodanie komentarza do tego postu :)
      Ja również bardzo uwielbiam te kotleciki :) Są przepyszne.

      Pozdrawiam Panią serdecznie i zapraszam do ponownych odwiedzin.

      Patryk

      Usuń
    2. na pewno zagoszczę tu jeszcze nie raz - dodałam Pańskiego bloga do zakładek, żeby było prościej :)
      Jestem "świeżo upieczoną" kucharką i szukam cennych informacji i inspiracji - tutaj je znalazłam. Dziękuję :)

      Usuń
    3. Z pewnością znajdzie Pani tutaj wiele informacji na temat kulnarii, żywności i nie tylko :)

      Jeszcze raz pozdrawiam,

      Patryk

      Usuń

Prześlij komentarz

Zasady dodawania komentarzy do bloga Blog o żywieniu zbiorowym:

1. Jeżeli dodajesz komentarz pod postem na moim blogu, jednocześnie akceptujesz moje zasady, jakie panują na moim blogu.
2. Zanim komentarz zostanie opublikowany na moim blogu, zostanie wcześniej sprawdzony przez administratora bloga. Komentarz, który nie narusza moich zasad, zostanie opublikowany.
3. Administrator bloga nie opublikuje komentarza, jeżeli:
- komentarz jest spamem;
- osoba dodająca komentarz dodała link do jakiejś strony internetowej, co ma charakter reklamowy (np. strony o lekach, o suplementach diety, strony dla dorosłych, reklama stron www firm itp.);
- komentarz zawiera słowa niecenzuralne;
- komentarz obraża administratora bloga lub innego komentującego;
- komentarz nie odnosi się ani do czyjegoś komentarza, ani do postu.
4. Komentarze muszą odnosić się do danego tematu posta lub innego dodanego komentarza, jaki pojawił się na moim blogu.
5. Komentarz nie może być reklamą!

Wszelkie pytania, propozycje napisania postu, uwagi itp. proszę kierować na adres e-mail administratora bloga!

Patryk
administrator bloga